Home Top Ad

Kekurangan dan terlebihnya energy pada cakra ini biasanya mempunyai efek yang sama, iaitu kesedihan melampau, dan timbulnya sifat empati yan...

Kekurangan dan Kelebihan Energi

Kekurangan dan terlebihnya energy pada cakra ini biasanya mempunyai efek yang sama, iaitu kesedihan melampau, dan timbulnya sifat empati yang berlebihan hingga turut sama mempengaruhi kesihatan anda.

Anda menjadi terlalu mudah meniru dan memimik penyakit serta emosi orang yang dilanda masalah, andai tidak mempunyai benteng diri dan supply energy yang tidak seimbang.
Bila tengok picture baby tu ada yg rasa kesedihan melampau dan empati berlebihAn maka disimpulkan cakra hijau tu tak seimbang
Lawan sedih adalah cinta kasih

Yg ni ada yg rasa marah kan...
Cakra marah tu yg bawah sekali..terlebih energy marah maka cakra dasar kita tak bersinar
Cakra ketujuh pada tubuh manusia, biasa dipanggil sebagai cakra dasar. Terletak di antara tulang punggung dan perinium. Cakra ini berhubungkait dengan kesihatan, pertumbuhan dan survival kita di dunia. Cakra ini menjadi lemah jika ia didominasi oleh rasa risau yang berlebihan.

Spektrum emosi yang diwakili oleh cakra ini adalah MARAH. Seandainya cakra ini mendapat supply energy yang berlebihan, (Selalunya terjadi akibat sumbatan atau overdose energy) Seseorang itu akan mengalami gangguan emosi dengan marah berlebihan.

Marah berlebihan ini terjadi akibat dua pengaruh, pertama kerana berlebihan energy pada cakra ini, kedua, didominasi oleh rasa risau lalu beransur-ansur menjadi semakin gelap cahayanya, maka sistem tubuh akan menjadi lemah yang membuatkan marah ini timbul sebagai mekanisme pertahanan emosi.

Cakra ini memperkuatkan darah, urat, tulang dan isi badan. Manakala emosi marah, bersambung terus dengan hormon adrenaline. Perasaan marah tidak semestinya mewakili sifat negatif. Kadangkala, marah tetap diperlukan untuk menjadi dorongan pada daya hidup kita sebagai manusia supaya mampu bangkit kembali setelah gugur.

Namun, marah yang berlebihan, apalagi pada tahap yang tidak dapat dikawal, akan merosakkan jalur darah, meningkatkan tekanan darah, menimbulkan sakit jantung, dan merendahkan imuniti tubuh. Marah boleh dikatakan sebagai pendorong utama kita untuk bangkit mempertahankan diri, menunjukkan kuasa, atau memberikan semangat juang jika digunakan pada tempat dan posisi yang

Qada’ ada 2 iaitu Qada’ Muallaq dan Qada’ Mubram.

1. Qada’ muallaq:Ianya tergantung

Contoh:
Allah tentukan rezeki kita sekian banyak,tapi kita berusaha lebih,kita berdoa, maka Allah tambahkan lagi rezeki kita.

Allah tentukan usia kita sekian lama.Tapi kita berdoa dan jaga kesihatan,baca doa naik kenderaan,baca doa selamat dari malapetaka.Maka Allah selamatkan kita dan tambah usia kita.

2. Qada’ Mubram:Ketentuan yang tidak boleh diubah.
Ada 2 qada di sini
Ada yg boleh di ubah dengn berdoa
In sha allah
2. Qada’ Mubram:Ketentuan yang tidak boleh diubah.

Contoh:
Kelipan mata, Degupan jantung & terketar2 ketika sejuk.
Jgn putus asa ya
Maaf niat utk share ja
Saya pun budak br belajar


Macam Kita Lalu Di Kawasan Accident, Jangan Teremosi Dengan Keadaan Di Situ, Ia Menghabiskan Banyak Tenaga Kita.... Apa Yang Perlu Dibuat, Fikir Apa Yang Kita Boleh Bantu.



0 comentários: