Home Top Ad

Dalam dunia pekerjaan, Takut dalam berusaha, bekerja atau berbisnes adalah tanda aliran energi sumbat atau terganggu di cakra dasar/mooladha...

Takut Berusaha

Dalam dunia pekerjaan,

Takut dalam berusaha, bekerja atau berbisnes adalah tanda aliran energi sumbat atau terganggu di cakra dasar/mooladhara. Rasa tamak juga sama, ia perasaan yang timbul akibat masalah aliran tenaga pada pusat tenaga ini.

Merasa bersalah untuk memberikan harga tinggi dan wajar pada client/customer, atau rasa bersalah untuk menyaingi rakan bisnes, adalah kesan aliran energi tidak beres pada cakra sakral/swadistana.

Perasaan gopoh dan terburu-buru tanpa planning yang baik dan strategik adalah gangguan energi pada cakra pusat/manipura. Begitu juga dengan rasa cemas.

Terlalu berlembut dan mengalah sehingga mudah di ambil kesempatan adalah ‘masalah’ pada cakra jantung/anahata. Begitu juga dengan rasa mudah ambil hati, mudah jauh hati, merajuk, marah dan dendam. Ini adalah kesan cakra anahata yang lemah. Ia buat penguran kerja jadi emosional, bukan profesional.

Dilema orang kita adalah masalah utama pada cakra anahata. Kita orang adalah ‘feeling society’, bukan ‘intelligent society’. Kerja dan urusan bisnes dikelola dengan perasaan, bukan oleh intelligent. Tidak semua tapi majoriti.

Urusan harus di pimpian dengan Intelligence, lalu di ‘empower’ dengan Feelings, maka pasti  lebih sukses.

Ini aspek spiritual. Sedarilah bahawa aspek spiritual kita sangat memberikan efek besar kepada aspek material/duniawi kita.

#LeadingWithIntelligence #LivingWithHeart

... Love no Limit ...

0 comentários: